www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 17 lis 2018, o 07:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2013, o 17:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 22:47
Posty: 122
Lokalizacja: Międzyrzecz
Motocykl: DR-Z 400E; EXC-450
Używam Motorex Power Synt 4t SAE 10W/60 dość drogi ok 50zl za 1L, ale przy wszystkich innych wydatkach przy moto to mu nie żałuję, specyfikacja dla bardziej dociekliwych, lepkość ponad 24 http://www.jgsport.pl/zasoby/pdf/48_pow ... 10w_60.pdf
Bardzo podobny jest Agip Racing 4T SAE 10W-60 chyba trochę tańszy i Liqui Moly Racing Synth 4t 10w60 wszystkie trzy oleje są w grupie lepkości 24 czyli bardzo dobrej.
Lepkość kolo 20
Mobil 1 Racing4T 15W50 lepkosc przy 100C 20,7
Shell VSX 15W-50 Kinematic Viscosity ASTM D 445 at 100°C mm2/s 19,5
lepkość koło 17
castrol 10w50
motul 300v 15w50 też ma 17
gdzie motul 10w40 --już tylko 13,13 mm2/s
Tyle jeśli chodzi o lepkość czyli trwałość naszego serducha.
Warto także zwrócić uwagę na rodzaj syntetyka, jeśli napisane jest technologia syntetyczna albo tak jak w orlenie syntetyk w trchnologi HC, to jest to tak naprawdę robione na bazie minerału. Dopiero full syntetyki grupy czwartej i piątej (estrowej) gwarantują wysoką trwałośc oleju.
Jako przykład mineralny czy półsyntetyk przy 150C traci właściwości a prawdziwy syntetyk jeszcze daje radę przy 300C gdzie wtedy minerał już jest dawno zwęglony.
Kończąc swój post chcę tylko dodać, iż jest to moja opinia i moje przykłady kilku bardzo dobrych olei, jest mnóstwo różnych opisów i teorii ale jedna jest zawsze prawdziwa i najważniejsza "zawsze zmieniać olej po określonym przebiegu i czasie"

_________________
Pozdrawiam
piotr77


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 21:08 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 241
Witam

Bym nie przeżywał.
Ważne by olej był syntetyczny a silnik rozgrzany przed jazdą.
Przez blisko 20 lat lałem różne oleje syntetyczne do silników moich enduraków. Były i Arale, Castrole, różne Motule, Motorexy, Belreye, Putoliny i inne wynalazki. Ostatnio na Elfie bo najtańszy. Nie widzę różnicy poza ceną i etykietą. Te wszystkie tabelki i specyfikacje służą do sprzedaży nie do jazdy ;)
Ważne by olej zmieniać na czas. Ja to robię jak kolor przechodzi z brązu z szarość/czarność. To bywało zwykle od 600 do 2500 km, zależnie od motocykla który akurat miałem i stylu jazdy w danym okresie. Zawsze zmieniam z filtrem/filtrami.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2013, o 12:09 
Offline

Dołączył(a): 24 cze 2013, o 17:57
Posty: 44
Wiek: 23
Motocykl: DRZ 400
a co myslicie o Motul 7100 10W40 100% Syntetyk ?

_________________
Honda HM CR 50/70--->Honda NSR 125---> Kawasaki Ninja 600--->Suzuki DRZ 400


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2013, o 18:46 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1363
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
piotr77 napisał(a):
Kończąc swój post chcę tylko dodać, iż jest to moja opinia i moje przykłady kilku bardzo dobrych olei, jest mnóstwo różnych opisów i teorii ale jedna jest zawsze prawdziwa i najważniejsza "zawsze zmieniać olej po określonym przebiegu i czasie"


Tu by sie Henk de Groot nie zgodzil ;)

B
co mimo wszystko wymienia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2013, o 21:10 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
piotr77 napisał(a):
Używam Motorex Power Synt 4t SAE 10W/60 dość drogi ok 50zl za 1L,"

Gdzie go kupujesz tak tanio ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2013, o 21:41 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
znalezione w sieci:

Ponieważ na forach jest dużo sprzecznych opinii na temat olei
postanowiłem zgłębić temat. W grę wchodziły tylko syntetyki, ale
pytanie było, czy wystarczy castrol POWER 1 RACING 10w50,czy może
faktycznie jak to niektórzy mówią, na nim silniki szybciej się kończą
i warto zainwestować w drogi wynalazek estrowy typu Motul 300v, a może
jednak syntetyk Orlenu 10w50 za 120zl 4 litry?

Rozważania dotyczą silników wyczynowych enduro i cross 4T pracujących
często w ekstremalnie ciężkich warunkach. Dodatkowo takie silniki
wymagają remontów co 100-200mth więc stosując lepszy olej przynajmniej
w teorii powinno się osiągać większe żywotności.

Z tego co znalazłem podczas wyboru oleju warto brać parametr którego
nie znajdziemy na pudełku.

Lepkość kinematyczna przy 100 stopniach C.

jego wysoka wartość gwarantuje zabezpieczenie silnika w trudnych warunkach.


Mineralne mają tą wartośc na poziomie około 14
Półsyntetyczne też 14
pseudo syntetyki HC 10w40 mają koło 17

a prawdziwe syntetyki grupy 4 i 5 tej (estrowej) 10w50 i 60 nawet
osiągają 22-24 i takie parametry gwarantują że silniki wytrzymują w
trudnych sportowych warunkach.


co ciekawe castrol niby syntetyk 10w50 ma tylko 17
pełne dane tego oleju - punkt 9
http://www.proauto.pl/files/karty/Castrol-New/Power%201%20Racing%204T%2010W-50.pdf

tyle samo ma polski syntetyk orlen platinum
http://allegro.pl/olej-motocyklowy-orlen-platinum-moto-4t-10w-50-i2202691843.html

kosztuje tylko 30zl za litr, ma jaso MA, 10w50 czyli niezle
ale wlasnie parametr lepkości przy 100 stopniach 17 pokazuje jego roznice
w stosunku do najlepszych prawdziwych syntetykow



a teraz kwintesencja o co chodzi z tymi niby pełnymi syntetykami:
cytat z forum
---------------------------------
70-80% objętości oleju to tzw baza olejowa, reszta to dodatki.
Bazy mogą być teoretycznie dwie: mineralna /z ropy/ i syntetyczna
/czyli sztuczna = plastik /.
Olejów pewnie znacie 3 rodzaje: minerał, półsyntetyk i syntetyk. I tu
pierwsza lipa bo minerał to minerał /z ropy/, półsyntetyk to tylko
marketing ... bo uwaga: jest to baza mineralna + syntetyczne dodatki
uszlachetniające.
/ Koncerny bardzo kochają sprzedawać półsyntetyki bo tanie w
produkcji, a można pacjentów nieźle kasować/

A teraz najważniejsze syntetyk syntetykowi nie równy... Jeśli
pamiętacie takie czasy powiedzmy z 10-15 lat temu to w USA były
dostępne syntetyki ale za chore zupełnie pieniądze. Ale dawali na to
gwarancję np. na 100.000km bez zmiany oleum. Zdziwka no nie bo to były
prawdziwe syntetyki, czyli czysty plastik powstały w procesie syntezy
chemicznej zwiazków wodoru i węgla. W tej technologi można uzyskać
bardzo długie i bardzo mocne łańcuchy węglowodorów a z tego olej.

Ok. ale jak bardzo drogie to nie na szeroki rynek, jasna sprawa.

Ale nauka idzie dalej i w końcu wymyślono tańszy sposób. Bierzemy ropę
poddajemy ją procesowi o nazwie Hydrocraking-HC i uzyskujemy też
długie i mocne węglowodory .. ale niestety słabsze od tych
wcześniejszych. No ale co przeszkadza działowi marketingu nazwać nasz
produkt Olejem Syntetycznym - ano nic, klient płaci przecież za napis,
nie jest przecież analizatorem składu oleju.

No i sie zrobiła burza. Skończyło się to procesem miedzy Exxon-Mobil
/produkuje full naprawdę bazę syntetyczną/ oraz jeśli dobrze pamiętam
Castrolem o to czy produkty tego drugiego mogą być nazwane
syntetycznymi. W kraju normalnym czyli USA ten drugi przegrał i nie
może nazywać swych produktów Full Syntetic. Ale w Europie mamy inaczej
.. co w szczególności mnie rozbawiło kiedy czytałem jak to Orlen
odpalił nową linię do produkcji olei syntetycznych w technologi
Hydrocrakingu :haha2:.

tu pięknie opisane, czym są syntetyki 3 grupy a czym piątej czyli
estry (np 300v)
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm
--------------------------------------

oleje motocyklowe które mają wysoki wskaźnik lepkości przy 100
stopniach(22-24) to
motul 300v 15w50 (ale juz 10w40 ma ponizej 20)
agip Racing 10w60
Liqui Moly racing synth 10w60

danych motorexa 10w60 i 20w60 nie znalazłem

jak ktoś ma listę motocyklowych olei grupy 4 i 5 tej o parametrze
lepkości przy 100C powyżej 20 to może podać.


Obecnie w świecie olei samochodowych promuje się oleje typu 5w30, to
oleje o niskiej lepkości i jako ich zalety podaje się mniejsze zużycie
paliwa i lepsze osiągi (niby 2-3 procent). Dlatego castrol nawet na
swoim motocyklowym 10w50 jako zalety podaje własnie polepszenie
osiągów.
Niestety to wszystko dzieje się kosztem zdolności ochronnych oelju
szczególnie w ekstremalnych warunkach, dlatego KTM obecnie do swoich
maszyn poleca motorexa 20w60 oczywiście prawdziwego syntetyka a nie
pseudo HC.
A jeśli lejesz jednak castrola rownie dobrze mozesz lać orlena.

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Ostatnio edytowano 31 lip 2013, o 20:16 przez soczi666, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2013, o 23:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1324
Wiek: 24
Mógłbyś jeszcze do pełni szczęścia poprawić 2 linki które się rozjechały?
Wklej je w [url][/url]

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2013, o 15:00 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
oj sorry, dwa pierwsze linki wygasły, działa tylko 3 , w nim akurat jest dużo fajnych informacji.

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2013, o 01:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1324
Wiek: 24
Nie, nie, niewygasły- musisz na nowo wkleić tam te linki bo teraz są z trzema kropkami w środku :)

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2013, o 20:26 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
a tu link do specyfikacji olei Repsol
http://repsoloil.com.pl/oleje-do-motorow-4T.html

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2013, o 21:10 
Offline

Dołączył(a): 21 paź 2013, o 20:49
Posty: 10
a ja leje 10w40 firmy GM od wielu lat do wszystkiego i jest zawsze ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2013, o 19:54 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Spory na temat jaki olej lepszy jest jak spór o wyższość świąt bożego narodzenia a świętami wielkanocnymi ...

Wszystko to co się czyta (opinie) nie jest niczym konkretnym nie jest to poparte dowodami a a jedynie widzimisie lub przypadłościami awarii bo silnik się zatarł co i tak było nieuniknione w skutek innych problemów no ale to wina Tego oleju bo jak bym zalał bla bla bla .. No i powtarzanie bzdur i opinii z for internetowych wyssanych z palca ....

I tak powstał mit o niby najlepszym oleju Motul bo jest w cenie więc musi być dobry lub najlepszy .
Ale do rzeczy to nie są lata 80\90 i dzisiejsze oleje to całkiem inna technologia produkcyjna konkurencja nie śpi i nie robi chłamu i moim zdaniem ważne by jak najczęściej wymieniać ten olej i to jest ten klucz do długowieczności i dobrego smarowania...

A pytanie w stylu jaki olej kupić potraktujmy jak jaki cross jest lepszy Yamaha ,Honda ,Ktm czy może Kawaski ...

Btw. w przypadku DRZ ki ja olej zmieniam dwa razy w sezonie tak dla profilaktyki i leje Castrol lub Motul zależy jaką mają cenę w hurtowni noi i DRZ śmigała też na mobilu i lotosie ;)
Ale dla spokoju ducha wolę kupić droższy olej co nie znaczy że mogę określić że jest lepszy nawet niż tani Orlen no bo jak ? ;)

Kiedś za bajtla z braku funduszy lałem olej rzepakowy zamiast mixola i co ?
A no nic śmierdziało tylko spalonymi frytkami jak przejchałem :twisted:

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Olej 300V
PostNapisane: 16 wrz 2014, o 18:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 19:33
Posty: 140
Lokalizacja: GORZÓW WLKP
Motocykl: DRZ 400S
Stosuje ktoś olej motul 300v 10w40 ? (proszę o opinie)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 16:37 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Stosuje bardzo dobry ale używam go tylko do wyczynówki YZ450 do DRZ mija się to z celem bo do tego silnika wystarczy w zupełności także bardzo dobry i tańszy olej Motul 5100 10w40 .
Leje go od lat tak samo jak Castrola i oba polecam.

A co do samego Motula 300V trzeba uważać na podróbki poszukaj w necie poczytasz o tym ;)

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 19:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sty 2014, o 14:06
Posty: 32
Wiek: 28
Lokalizacja: CSW
Motocykl: CRF 450X
Rozmyślanie typu "czy 5100,5700 czy tez 5000 estrów będzie lepszy", lub "opinia o 300v?" to marnowanie sobie życia. Nikt z nas nie siedział w silniku, ani nie rozmawiał z silnikiem na czym mu się lepiej jeździ. Ważna jest gęstość i wymiana w czas. Jeśli ktoś wymienia olej 2 razy w sezonie i są to oleje typu; motul,castrol czy też gulf to "wszystko to jeden pies, tylko nosi inne imię".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 20:45 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 827
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
+1
Co my mamy pisać o olejach? Że jeden pachnie fiołkami a drugi zgniłym jajem, jeden ch, ważne żeby zmieniać na czas i nie kupić podróby. To nie opony, żeby się nad nimi rozpisywać.
Silnik drzty ma już dobre kilkanaście lat, każde 10w40 zmieniane na czas będzie dobre. Masz kasę to zalewaj pełnym syntetykiem, na pewno nie zaszkodzi.

Dobrze, że tematu o filtrach oleju nie ma. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 21:48 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
No dokładnie tak jak kolega wyżej piszę silnik DRZ nie jest wymagający

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2015, o 19:55 
Offline

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 16:24
Posty: 97
Który ?
http://sklep.olekmotocykle.pl/motul-ole ... 50325.html

http://sklep.olekmotocykle.pl/ipone-kat ... 57411.html

http://sklep.olekmotocykle.pl/ipone-r40 ... 57439.html

Czy może jeszcze jakiś inny ? Co do oleju nie zależy mi na $$$.
Największą zagadkę mam jaki lać syntetyk czy półsyntetyk ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 14:33 
Offline

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 12:10
Posty: 10
Lokalizacja: Supermoto.pl
Motocykl: DRZ400 SM
1) Lanie 15W50 zamiast 10W40 ma tą przewagę, że ciężej zagrzać silnik -tym bardziej na wolnych przejazdach i w terenie
DRZa prawie nie wciąga oleju, nie słychać klekotania, etc... (z wad może troszkę dłużej się nagrzewa)
Leję Mobil1 15W50 Full syntetyk (2x 48zł/L) + filtr (12zł)

Oleje WIKI :
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

TEST OLEI (faktyczny) :
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Myślę, że to zamknie temat


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 15:00 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 241
Witam

Napmknę nieśmiało, że są tu tacy co jeżdżą i przy -20.
W tych warunkach 15w50 nie koniecznie lepszy.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.