Brak iskry - Elektrycy rozkładają ręce

Wszystko co z prądem - nie herbatki
ODPOWIEDZ
Pawkox
Posty: 2
Rejestracja: 7 kwie 2021, o 13:31

Brak iskry - Elektrycy rozkładają ręce

Post autor: Pawkox »

Witam serdecznie, pacjent DRZ-400SM 2006r, mam dość ciekawą sytuację z moją nową DRZ którą kupiłem już uszkodzoną, postaram się wszystko opisać dość szczegółowo.
Sytuacja zaczęła się od tego że poprzedni właściciel po dłuższym postoju moto już go po prostu nie odpalił, kręcił i nic, więc padła decyzja o remoncie silnika, wymienione zostały tłok, cylinder, zawory uszczelki itp itd zwykły remont jakich wiele. Po remoncie moto wciąż nie odpala, dopiero wtedy zaczęło się szukanie przyczyny, okazało się że brakuje iskry, wymieniony został moduł zapłonowy i wciąż brak efektów, moto zostaje oddane do mechanika który wymienia kompletny stator. Wciąż brak efektu, brakuje iskry, moto zostaje oddane do kolejnego mechanika który zamienia przewody od statora miejscami (stator chiński, wiadomo o co chodzi), niestety wciąż brakuje iskry. Moto w tym momencie trafia do mnie jako że poprzedni właściciel nie ma ochoty już się z tym bawić, ja otwieram serwisówkę i lecę po kolei: Wszystkie połączenia elektryczne są dobre, na przewodach nie ma przetarć ani uszkodzeń, następnie sprawdzam cewkę zapłonową, wg danych z serwisówki wszystko się zgadza, posiadam drugą oryginalną cewkę na której również nie ma iskry i pomiary są identyczne jak z poprzednią, obydwie są sprawne, iskry brak, idziemy dalej - sprawdzam napięcie idące z 4 pinowej kostki od statora i impulsatora, między czarno białym mam przy kręceniu rozrusznikiem 0V i tak samo między niebieskim i zielonym. Wywnioskowałem że chiński stator może być uszkodzony ale postanowiłem sprawdzać dalej - oporność na tej wtyczce, między niebieskim a zielonym powinno być 390-600 a jest 540 czyli ok, między białym a czarnym powinno być 0.05-0.2 a jest 0.5... Padła decyzja o wymianie statora, dziś przyszedł nowy również chiński, sprawdzam oporność a tu identycznie, między niebieskim a zielonym 540 a między białym i czarnym 0.5 ???
Wymienię dziś ten stator i dam znać czy coś się zmieniło jednak mam dziwne wrażenie że nic się nie zmieni.
I tutaj wisienka na torcie.. Iskra pojawia się w chwili przełączania kluczyka w stacyjce ?!?! gdy kręcę rozrusznikiem nie ma nic, gdy przełączam klucz to iskra się pojawia! :shock: tak samo jest przy przełączaniu kill switcha, włączam iskra, wyłączam iskra... a na rozruszniku wciąż nic >.< Posiadam stary moduł zapłonowy, na starym iskra nie pojawia się w żadnym wypadku, myślicie że nowy moduł zapłonowy może być uszkodzony?

Za wszystkie wskazówki, podpowiedzi czy naprowadzenie na jakiś nowy trop serdecznie będę dziekował, pozdrawiam Paweł z Poznania :)
Pawkox
Posty: 2
Rejestracja: 7 kwie 2021, o 13:31

Re: Brak iskry - Elektrycy rozkładają ręce

Post autor: Pawkox »

Do zamknięcia - Winny okazał się być moduł zapłonowy razem ze statorem :) Jak widać nie zawsze nowe znaczy sprawne, zwłaszcza chiny :D
ODPOWIEDZ