Chciałem wymienić łożyska i wszystkie zgadzają się rozmiarami itp ale 2 mają kosze teflonowe a nie metalowe. Balanser i skrzynia. Doczytałem, że nie ma to większego znaczenia. To prawda?
znalezione na forum w US
1 x 63/22LAX - SKF 63/22-2RS C3 22x56x16 skrzynia
1 x 6205 VIS - SKF 6205-2RS C3 25x52x15
1 x 6905 - SKF 6905-2RS C3 25x42x9
2 x 6203 - SKF 6203-2RS C3 17x40x12 skrzynia
2 x 6302 - SKF 6302-2RS C3 15x42x13 balanser
Ceny u nas
Optimal.pl
63/22 2RSC3 - KOYO w cenie 33,12 zł.
6205 2RSC3 - KOYO w cenie 11,98 zł.
6905 2RS - KOYO w cenie 34,93 zł.
6203 2RSC3 - KOYO - w cenie 8,73 zł.
6302 2RSC3 - KOYO - w cenie 10,18 zł.
Jak coś zdjęcia dla potomnych- co, gdzie, jak:
Wymiany łożysk w skrzyni tych poniżej nie podejmowałem się. Tam są jakieś podkładki czy coś a i tak w tych co znalazłem to jednego brakowało. U mnie one są sprawne i nie będę kombinował.
Łożysko na wał- nie wiem czy da się takie dobrać...
DR-Z 400 łożyska
DR-Z 400 łożyska
Ostatnio zmieniony 13 lut 2014, o 09:40 przez mallly, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: DR-Z 400 łożyska
Zmieniłem ilość w pierwszym poście. Brakujące łożysko na zdjęciu nr 2 to 6203-2RS C3 17x40x12
Łożyska (nie licząc łożysk wału) to koszt około 165zł z wysyłką kupione w Optimal.pl
Łożyska (nie licząc łożysk wału) to koszt około 165zł z wysyłką kupione w Optimal.pl
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 gru 2018, o 18:55
- Motocykl: SUZUKI DR-Z 400E '05
- Lokalizacja: Zamość
Re: DR-Z 400 łożyska
Dlaczego tutaj i na zachodnich forach podają łożyska:
- 2RS – uszczelnienie z dwóch stron elementów tocznych - w karterach są przecież "gołe" no można osłonki zdjąć ale po co w takim razie takie kupować ?
- C3 - luz wewnętrzny promieniowy większy niż normalny - tutaj nie wiem tak jest prawidłowo??
Przykład łożysko 22x56x16 :
KOYO Łożysko 63/22 NR C3 22x56x16 27.94 zł
KOYO Łożysko 63/22 22x56x16 35.03 zł
KOYO Łożysko 63/22 2RS 22x56x16 37.51 zł
KOYO Łożysko 63/22 C3 22x56x16 35.03 zł
KOYO Łożysko 63/22 NR 22x56x16 40.00 zł
KOYO Łożysko 63/22 SH2-9TC4 22x56x16 41.73 zł
KOYO Łożysko DG 2256 SH2C3 22x56x16 49.03 zł
Wymiar wszystkie mają taki sam, a które będzie najlepsze ?
- 2RS – uszczelnienie z dwóch stron elementów tocznych - w karterach są przecież "gołe" no można osłonki zdjąć ale po co w takim razie takie kupować ?
- C3 - luz wewnętrzny promieniowy większy niż normalny - tutaj nie wiem tak jest prawidłowo??
Przykład łożysko 22x56x16 :
KOYO Łożysko 63/22 NR C3 22x56x16 27.94 zł
KOYO Łożysko 63/22 22x56x16 35.03 zł
KOYO Łożysko 63/22 2RS 22x56x16 37.51 zł
KOYO Łożysko 63/22 C3 22x56x16 35.03 zł
KOYO Łożysko 63/22 NR 22x56x16 40.00 zł
KOYO Łożysko 63/22 SH2-9TC4 22x56x16 41.73 zł
KOYO Łożysko DG 2256 SH2C3 22x56x16 49.03 zł
Wymiar wszystkie mają taki sam, a które będzie najlepsze ?
Re: DR-Z 400 łożyska
Witka
Zwykle łożysko ze zwiększonym luzem stosuje się dla kompensacji wydłużen termicznych. Wiec jak piszą np C3 to lepiej dać takie. Paradoksalnie standardowe może pochodzić krócej ze wzgledu na napięcie wzdłużne wywołane termika właśnie. Pamiętajcie mówimy o setnych lub tysięcznych częściach mm.
Plastikowe kosze stosuje się zwykle w łożyskach szybkoobrotolwych że względu na lepsze tłumienie wibracji które powodują kuli/igły czy walki trace o kosz (w sumie ma to sens powyżej jakiś 8 tys obr/min) i tam gdzie istotna jest cichobieżność.
Praktycznie każdy rozmiar łożyska posiada kilka wykonań różniących się szczegółami czasami jednak bardzo istotnymi do pewnych zastosowań. Nie znam kodów KOYO ale jest w śieci np katalog SKF i tam możesz sobie po oglądać różne niuanse.
Pozdr rr
Zwykle łożysko ze zwiększonym luzem stosuje się dla kompensacji wydłużen termicznych. Wiec jak piszą np C3 to lepiej dać takie. Paradoksalnie standardowe może pochodzić krócej ze wzgledu na napięcie wzdłużne wywołane termika właśnie. Pamiętajcie mówimy o setnych lub tysięcznych częściach mm.
Plastikowe kosze stosuje się zwykle w łożyskach szybkoobrotolwych że względu na lepsze tłumienie wibracji które powodują kuli/igły czy walki trace o kosz (w sumie ma to sens powyżej jakiś 8 tys obr/min) i tam gdzie istotna jest cichobieżność.
Praktycznie każdy rozmiar łożyska posiada kilka wykonań różniących się szczegółami czasami jednak bardzo istotnymi do pewnych zastosowań. Nie znam kodów KOYO ale jest w śieci np katalog SKF i tam możesz sobie po oglądać różne niuanse.
Pozdr rr
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 gru 2018, o 18:55
- Motocykl: SUZUKI DR-Z 400E '05
- Lokalizacja: Zamość
Re: DR-Z 400 łożyska
wrzuciłem w koszyk z ostrożności łożyska C3, ale bez 2RS czyli bez osłon.
Łożysko pracuje przecież oleju więc osłona chroniąca łożysko przed brudem jest tu zbędna, a nawet szkodliwa bo utrudnia dostęp oleju do wnętrza łożyska, jego smarowanie i chłodzenie.
Czepiłem się firmy KOYO bo tylko ona robi łożyska na wał... (są jeszcze ori Suzuki, HotRod i Prox) cena korzystna, a jakość łożysk bardzo dobra.
Reszta łożysk tez pójdzie KOYO żeby jednej firmy było
Jutro składam zamówienie i mam nadzieję będzie okay...
Łożysko pracuje przecież oleju więc osłona chroniąca łożysko przed brudem jest tu zbędna, a nawet szkodliwa bo utrudnia dostęp oleju do wnętrza łożyska, jego smarowanie i chłodzenie.
Czepiłem się firmy KOYO bo tylko ona robi łożyska na wał... (są jeszcze ori Suzuki, HotRod i Prox) cena korzystna, a jakość łożysk bardzo dobra.
Reszta łożysk tez pójdzie KOYO żeby jednej firmy było
Jutro składam zamówienie i mam nadzieję będzie okay...
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 gru 2018, o 18:55
- Motocykl: SUZUKI DR-Z 400E '05
- Lokalizacja: Zamość
Re: DR-Z 400 łożyska
Kilka tekstów jakie znalazłem:
Łożyska c3 z powiększonym luzem statycznym maja to do siebie że już nowe mają minimalny luz konstrukcyjny, który wraz ze wzrostem temperatury pracy jest kasowany poprzez minimalna rozszerzalność cieplną materiału, z którego są wykonane, i po osiągnięciu temperatury pracy mają swój luz nominalny.
W technice C3 stosuje się od kilkudziesięciu tysięcy obrotów na minutę,
łożyska z luzem C3 są stosowane tam gdzie są duże obroty, duże temperatura
Luz C3 (J30) zapewnia możliwość sprawnej pracy w wysokich temperaturach i przy zmianach objętości łożyska.
Łożyska c3 z powiększonym luzem statycznym maja to do siebie że już nowe mają minimalny luz konstrukcyjny, który wraz ze wzrostem temperatury pracy jest kasowany poprzez minimalna rozszerzalność cieplną materiału, z którego są wykonane, i po osiągnięciu temperatury pracy mają swój luz nominalny.
W technice C3 stosuje się od kilkudziesięciu tysięcy obrotów na minutę,
łożyska z luzem C3 są stosowane tam gdzie są duże obroty, duże temperatura
Luz C3 (J30) zapewnia możliwość sprawnej pracy w wysokich temperaturach i przy zmianach objętości łożyska.