www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 17 gru 2018, o 14:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: DRZ400E 2002
PostNapisane: 14 paź 2018, o 08:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2018, o 08:13
Posty: 24
Wiek: 32
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Motocykl: DRZ400E
Tak więc - maszynę mam od tygodnia. Nie jest idealna, ale cena była odpowiednia, więc ją przygarnąłem. Po klocku TT600E jeździ mi się na prawdę przyjemnie.
1. Zmieniłem już klocki hamulcowe tylnie (były fabryczne Nissin z 2002 !, a raczej ich pozostałości). Jeszcze tylko przepompować nowy płyn.
2. Zmieniłem filtr powietrza na nowy, stary lekko się pruł w jednym miejscu.
3. Z pod uszczelki napinacza lekko sączy się olej. Zamierzam wyciąć jej wzór z papieru do uszczelek i lekko nałożyć silikonu silnikowego z obydwu stron. Napinacz podobno mam automatyczny - sugerujecie zmianę w przyszłości ?
4. Klamkę sprzęgła wyregulowałem (wcześniej latała jak ... po pustyni), ale nie ma luzu na klamce. Czy powinien się tym przejmować ? Kiedy powinno się zmieniać linkę sprzęgła ? W poprzednim motocyklu miałem 2 punkty regulacyjne - tu są 3.
5. Muszę wykombinować coś na czujnik przedniego hamulca.
6. Jak nie będzie mi szkoda czasu na latanie to sprawdzę zawory, bo poprzednik tego nie zrobił przez 3 lata ! Zestawy płytek są dość drogie, więc chyba najlepiej kupować pojedyńcze sztuki ? Jakie polecacie ?
7. W przyszłym tygodniu wejdzie nowa kiera, bo jazda na stojąco to przy moim wzroście (184cm) to jakaś porażka. Kości podwyższające 35 mm są zamontowane. Razem z nową kierownicą zamówię składane lusterka, bo obecne to pierdoła.
8. W zimie pewnie zakupię Vapor Trail Tech, bo ten rowerowy Sigma jakoś mi nie pasuje.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2018, o 08:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 05:45
Posty: 193
Lokalizacja: WWA
Motocykl: 400S
3. zasada jest jedna, albo uszczelka albo masa uszczelniająca. Na samym silikonie też będzie okej, ja zrobiłem tak bo na próbę potrzebowałem odpalić i przejeździł tak rok. Co do napinacza to moje zdanie jest takie że nie ma wadliwych napinaczy pierwszej generacji. Mój ma 18lat i sprawuje się bez zarzutu.

4. luz klamki sprzęgła (free play) wg manuala, daj z 2-3mm, biegi muszą wchodzić bardzo płynnie przy prawidłowej zmianie, jak w masło. Luz musi wskakiwać w 90% bez kłopotu, jak jest problem to podkręć , jak problem zostanie to zrzuć kapę od sprzęgłą i pomierz tarcze sprzęgłowe czy mieszczą się w limicie.

6. zawoy. zrzucasz kape mierzysz, sciągasz wałki i albo odczytujesz wymiary płytki, lub mikromierzem mierzysz sam. Płytka 14zł x4 to chyba nie tak dużo jak mówisz.. Drz ma tendencję do zmniejszania luzu zaworowego więc ustaw na górną granice, ostrzegam że wtedy może zacząć "grać" na górze więc nie przejmuj się

P.s. Z ciekawości jak mocowo wypada E przy TT ? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2018, o 07:12 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2017, o 09:33
Posty: 55
Lokalizacja:
Motocykl: EXC 450
bob napisał(a):
3Płytka 14zł x4 to chyba nie tak dużo jak mówisz..


To i tak drogo. W Łodzi były po 8zeta ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2018, o 09:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 05:45
Posty: 193
Lokalizacja: WWA
Motocykl: 400S
8 czy 14 to juz pomijalna kwota, po 2 latach po regulacji dalej byly w limicie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2018, o 12:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2018, o 08:13
Posty: 24
Wiek: 32
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Motocykl: DRZ400E
Oczywiście, nie chodziło mi o komplet na 4 zawory, tylko komplet płytek każdego rozmiaru w cenie 350 zł (jaki widziałem na Allegro). Po 8, czy 14 na sztukę to groszowe sprawy.

Wczoraj nauczyłem się wymieniać świecę (rama nad otworem trochę komplikowała sprawę) oraz wyciągać napinacz łańcuszka rozrządu (ten też nie jest aż tak prosty do odkręcenia). W każdym razie dałem d*py, bo chyba przestawiłem rozrząd i po poskładaniu do kupy drz nie pali :? Wcześniejsza świeca to była irydowa NGK. Teraz wsadziłem zwykłą NGK CR8E. Czy coś jeszcze mogłem pominąć :roll: Czuję, że muszę pokrywę zaworów ściągać i ustawić rozrząd po znakach. Mam rację ? Czy ten automatyczny napinacz łańcuszka mam jakoś regulować ? Bo nic z nim nie zrobiłem, a teraz w serwisówce widzę, że płaskim śrubokrętem go trzeba ustawić.

P.S. DRZ400e wypada bardzo dobrze przy mojej TT. Różnice w wadze czuć momentalnie. Mocowo też jest lepiej. TT to był taki traktor, który ciągnął od samego dołu, ale waga wszystko psuła. No i kształt DRZty jest bardziej sportowy, że się tak wyrażę 8-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2018, o 16:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 05:45
Posty: 193
Lokalizacja: WWA
Motocykl: 400S
tak, demontuj kape od zaworów i śrubę we lewym deklu, wszystko w manualu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2018, o 18:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2018, o 08:13
Posty: 24
Wiek: 32
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Motocykl: DRZ400E
https://www.youtube.com/watch?v=4LjhHjMG-MM Ten film mi sporo wyjaśnił (początek, bo silnik 650 jest trochę inaczej zbudowany).

Czyli ściągam pokrywę zaworów, ustawiam na I przed T na wizjerze z drugiej strony, i wtedy sprawdzam pokrycie znaków na zębatkach (jak tutaj https://www.youtube.com/watch?v=gP9_Xeofia0). Wtedy wykręcam śrubę w automatycznym napinaczu, tak żeby element napinający się schował. Mocuję wtedy napinacz dwoma śrubami i dopiero puszczam śrubokręt (a raczej bit, bo tam miejsca nie ma), żeby ten się wysunął. Łańcuch się napręży i sprawdzam jeszcze raz czy znaki są na właściwym miejscu. Wtedy obracam raz wałem i sprawdzam, czy po kolejnym obrocie jest okej. Dobrze to rozumiem ? Ale się rozpisałem :ugeek: Jutro się za to zabiorę i nie chcę tego znowu źle zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2018, o 20:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 584
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Napisze po zwojemu sciagasz pokrywe i odkrecasz imbusem - szukasz znaku T krecac tylnim kolem ( dzieki temu nie musisz odkrecac dekielka z lewej , swieca jak wykrecisz to jeszcze latwiej pujdzie, wrzuc bieg ) jak masz T to sprawdz znaki na zebatkach rozrzadu wedlug serwisowki. Napinacz ma byc zalozony caly czas!

Na przedni stop kup srube z czujnikiem wkrecana obok pompy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2018, o 20:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2018, o 08:13
Posty: 24
Wiek: 32
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Motocykl: DRZ400E
No, ogarnąłem temat rozrządu. Nie był nawet przestawiony. Tylko po prostu napinacz miałem na maksa wyciągnięty i blokował łańcuszek :? Pierwszym problemem standardowo chyba jak w DRZ było odkręcenie pokrywy od nakrętki wału. Otwór imbusowy już był zjechany, więc uratowałem sytuację ostrym dłutem i młotek (nowa pokrywka będzie zamiana). Później trzeba było się nieźle nagimnastykować, żeby skręcić sprężynkę napinacza, wsadzić go, skręcić śruby mocujące i dopiero wtedy puścić napięcie sprężynki. Mi się to udało za pomocą starej, zagiętej zapinki do łańcucha :D
Przy okazji sprawdziłem luzy zaworowe - dolot 0.10 i 0.15 wydech 0.20 i 0.23. Więc na razie w normie, płytek nie sprawdzam.
Wrzuciłem nową kierę Renthala (model Jimmy Button) i nowe lusterko Vicma. Po zmianie kierownicy jest dużo lepiej. Stara była pordzewiała i chyba lekko skrzywiona, bo jakoś dziwnie mi się prowadziło. Teraz mogę jechać na stojąco i nie muszę się garbić. W poprzednim moto miałem model Enduro High i była ciut za szeroka.
Niestety wyszedł kolejny problem - mam mały wyciek z pod pompy wody. I teraz pytanie, czy to tylko oring, czy to ta uszczelka w okolicach zębatki. Co kupić do naprawy i za ile ? Nie chcę tego rozbierać bez zapasowych części. Może taki zestaw ?

https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pom ... 19721.html
https://www.ebay.pl/itm/00-15-Suzuki-DR ... rk:12:pf:0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2018, o 20:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2018, o 08:13
Posty: 24
Wiek: 32
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Motocykl: DRZ400E
Wleciały nowe, większe podnóżki. Są obniżone i teraz przy moim wzroście jedzie się super !
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2018, o 21:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1609
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Ziomeczku osłony kap sobie naklej bo zaraz bedzie "kupie kape lewą"

Loctite fix?
Free powe mod?

Napinacz starego typu?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2018, o 14:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2018, o 08:13
Posty: 24
Wiek: 32
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Motocykl: DRZ400E
krizzo napisał(a):
Ziomeczku osłony kap sobie naklej bo zaraz bedzie "kupie kape lewą"

Loctite fix?
Free powe mod?

Napinacz starego typu?


Ziomeczku,

Osłony już do mnie fruną z Chin. Zresztą to był prawdopodobnie ostatni wyjazd tego sezonu.
Te 2 przeróbki zostawiam sobie na zimę, ale i tak mam już inne rzeczy, bardziej priorytetowe.
Napinacz rozrządu nie wiem jakiego typu (nie ma ząbków), ale jakbym zmieniał to już raczej na manualny chyba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2018, o 20:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1609
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Ja mam manualny ale na tym forum nie cieszy sie to za dobrą opinią xD

Ale ja polecam manual

To na wiosne będzie lalka

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2018, o 21:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2018, o 08:13
Posty: 24
Wiek: 32
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Motocykl: DRZ400E
Jak użytkownik manualnego pilnuje naprężenia łańcuszka to powinno być ok. Skąd najlepiej zamówić ? Z Chin ? Dzisiaj dostałem osłony boczne silnika, czekałem około miesiąca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2018, o 21:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1609
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
A kurde ja kupilem taki elegancki z ebaya ale widze juz ich nie ma to jestes zdany na szukanie

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2018, o 20:33 
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 21:55
Posty: 16
Możesz podać linka do tych podnozkow z ali, ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2018, o 22:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2018, o 08:13
Posty: 24
Wiek: 32
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Motocykl: DRZ400E
Podnóżki, które mam u siebie nie są z Aliexpress. Po zobaczeniu recenzji i zdjęć jednego użytkownika, gdzie po glebie jeden podnóżek się rozleciał, odpuściłem temat. Te robił gościu z Czech na zamówienie. 400 pln. Miałem od niego też podnóżki w poprzednim moto, dobra robota.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Jerry


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.