Jak zważyć DRZ - Poradnik :)
Jak zważyć DRZ - Poradnik :)
Jeżeli ktoś się zastanawia i jest ciekawy ile jego DRZ ka waży może użyć tego prostego sposobu .
Potrzebny nam będzie stojak pod motocykl oraz jakaś stara waga
Wyszło mi odliczając wage stojaka (5kg) że moja drz waży 127 kg z paliwem do połowy baku
Potrzebny nam będzie stojak pod motocykl oraz jakaś stara waga
Wyszło mi odliczając wage stojaka (5kg) że moja drz waży 127 kg z paliwem do połowy baku
- Enduros
- Posty: 147
- Rejestracja: 17 sie 2012, o 14:04
- Motocykl: KTM dzyn dzyn dzyn
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Potwierdziłeś moje przypuszczenie. Jakoś nie chciało mi się wierzyć żeby Ska ważyła na sucho aż 132 kg czyli prawie 15 kg więcej od E, niema cudów.
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Dobry wynik - czy z pelnym bakiem moze wyjsc okolo 133kg ?JG53_Pogo pisze: Wyszło mi odliczając wage stojaka (5kg) że moja drz waży 127 kg z paliwem do połowy baku
Jak wazylem na wadze na skupie zlomu to wyszlo mi 130 z pelnym bakiem.
Wiec cos mi tu nie gra Roznica powinna byc wieksza.
Sprawdze Twoja metoda Z waga elektroniczna.
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
No tak ale moja S ka jest trochę odchudzona
- Lżejsza lampa
- Tłumik ten oryginalny sporo waży
- Lżejsza lampa
- Tłumik ten oryginalny sporo waży
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Katalogowo 19 kg różnicy więc Twój wynik mnie zaskoczył
Sprawdzę w przyszłym tygodniu u siebie bo nie da mi to spokoju
Sprawdzę w przyszłym tygodniu u siebie bo nie da mi to spokoju
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
O ile waga nie ciula ale raczej nie
- Fat
- Posty: 46
- Rejestracja: 13 lis 2012, o 21:50
- Motocykl: 990 SM, 390 FE
- Gadu-Gadu: 2373564
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
S-ka taka lekka? W sumie nieźle. Ja też mam swoją odelżoną (wydech, lampa przód i tył, kierownica, podnóżki pasażera, na plus osłony chłodnicy), więc może też miałbym coś kole tego...
- cihyy
- Posty: 592
- Rejestracja: 11 wrz 2011, o 19:54
- Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
A ja znam lepszy sposob:
Najpierw postawic na wadze przednie kolo a pozniej tylnie, zsumowac = wynik
Tylko trzeba pamietac aby kola staly na takiej samej wysokosci podczas warzenia
Najpierw postawic na wadze przednie kolo a pozniej tylnie, zsumowac = wynik
Tylko trzeba pamietac aby kola staly na takiej samej wysokosci podczas warzenia
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
No właśnie to mi daje do myślenia i nie daje spokoju !!! KurdeFat pisze:S-ka taka lekka? W sumie nieźle. Ja też mam swoją odelżoną (wydech, lampa przód i tył, kierownica, podnóżki pasażera, na plus osłony chłodnicy), więc może też miałbym coś kole tego...
Wydech mam oryginalny,lampę też ( ale jest zdaje się lżejsza niż w S ?),lampę z tyłu diodową i żadnych innych pierdół.
No poza osłonami chłodnic które ważą ciut ponad 1 kg.
Albo więc super odchudziłeś w co wątpię albo czyjaś waga źle pokazywała...
No i khem khem nie zwarzyć a zważyć zdaje się
Chyba,że autor chciał drz'te ugotować i się zwarzyła
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Wydech oryginalny jest cieżki jak kowadło .
A seryjna lampa w S ce jest cieżka bo ma szklany klosz i jest masywna czyli taka sama jak w SM. Ja mam lampe z wersji E czyli tą lekką
A seryjna lampa w S ce jest cieżka bo ma szklany klosz i jest masywna czyli taka sama jak w SM. Ja mam lampe z wersji E czyli tą lekką
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Wydech jest ciężki ale ile można na nim zaoszczędzić ? Nawet jeśli 5kg i na lampie 1kg ? To wciąż duża różnica.
Sprzęta nie mam teraz u siebie w garażu i nie mam jak zważyć ale jak tylko będę miał drz'tę u siebie to leje Pb do pełna i podam wynik
Mam nadzieję,że pokaże poniżej 130 kg.
I teoretyzując - wg http://www.drz400.pl" target="_blank
wersja Y 113kg + 2litry oleju około 1,7kg + 2kg płyn chłodzący + 10litrów paliwa około 7kg daje wynik 123kg
czyli trzeba doliczyć OKOŁO 11 kg płynów
Przy wersji E która ma 119kg daje wynik 130kg
przy S 132kg + 11 daje 143 (jakoś dużo się wydaje) i pytanie ile kilogramów/czego można się pozbyć aby zejść do 130kg ?
A nie zakładam,że waga na skupie złomu pokazywała więcej niż było rzeczywiście - raczej "powinna" zaniżać jeśli już.
Sprzęta nie mam teraz u siebie w garażu i nie mam jak zważyć ale jak tylko będę miał drz'tę u siebie to leje Pb do pełna i podam wynik
Mam nadzieję,że pokaże poniżej 130 kg.
I teoretyzując - wg http://www.drz400.pl" target="_blank
wersja Y 113kg + 2litry oleju około 1,7kg + 2kg płyn chłodzący + 10litrów paliwa około 7kg daje wynik 123kg
czyli trzeba doliczyć OKOŁO 11 kg płynów
Przy wersji E która ma 119kg daje wynik 130kg
przy S 132kg + 11 daje 143 (jakoś dużo się wydaje) i pytanie ile kilogramów/czego można się pozbyć aby zejść do 130kg ?
A nie zakładam,że waga na skupie złomu pokazywała więcej niż było rzeczywiście - raczej "powinna" zaniżać jeśli już.
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Masywne lusterka i kierunkowskazy ,ciezkie i duza tylna i przednia lampa ...
Czyli cały kit homologacyjny zresztą zobacz sobie jak ubrana jest seryjna S ka która zjezdza z tasmy produkcyjniej.
No i czemu niby E mialo by aż tak mniej ważyć od S ?
Co wagowo ma takiego ciezkiego S ka czego nie ma E ?
Bo nie ma tylnej ramy oraz ma plastikowy bak ?
Wątpie by to robilo taką róznice
Czyli cały kit homologacyjny zresztą zobacz sobie jak ubrana jest seryjna S ka która zjezdza z tasmy produkcyjniej.
No i czemu niby E mialo by aż tak mniej ważyć od S ?
Co wagowo ma takiego ciezkiego S ka czego nie ma E ?
Bo nie ma tylnej ramy oraz ma plastikowy bak ?
Wątpie by to robilo taką róznice
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
No właśnie podawana waga S'ki jest dość duża.
Może ktoś kto ma S'kę pokusi się o porównanie ?
Belushi ?
Skądś te różnice jednak muszą wynikać ?
Bo patrząc właśnie na S i Y to różnicę w osprzęcie przecież widać. I to sporą.
Nie wnikam dalej bo nic to nie da - zważę swoją Twoją metodą i napiszę.
Może ktoś kto ma S'kę pokusi się o porównanie ?
Belushi ?
Skądś te różnice jednak muszą wynikać ?
Bo patrząc właśnie na S i Y to różnicę w osprzęcie przecież widać. I to sporą.
Nie wnikam dalej bo nic to nie da - zważę swoją Twoją metodą i napiszę.
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
lekka waga E :
plastikowy bak
subframe krótsze
brak podnóżków pasażera
lampy lekkie - plastikowe
wydech lżejszy
mały licznik
brak przełączników
brak wentylatora
uboższa wiązka elektryczna
brak zaworu do gaźnika jak w mikuni
brak kierunków klaksonu
brak lusterek
brak osłony łańcucha i tarczy hamulcowej
SM - większe półki co za tym idzie cięższe i cięższe lagi
wersja Y - brak aku rozrusznika mniejsza kapa lewa krótszy wał !!! i mniejszy stator
ale ma za to kopkę która parę gramów dodaje
więc wagowo S-ka spokojnie dogoni E z wyjątkiem baku i stelaża tył
ale fachowców nie brakuje co twierdza że to nadal ciężki motocykl
a Sm to zmodyfikowana S-ka
plastikowy bak
subframe krótsze
brak podnóżków pasażera
lampy lekkie - plastikowe
wydech lżejszy
mały licznik
brak przełączników
brak wentylatora
uboższa wiązka elektryczna
brak zaworu do gaźnika jak w mikuni
brak kierunków klaksonu
brak lusterek
brak osłony łańcucha i tarczy hamulcowej
SM - większe półki co za tym idzie cięższe i cięższe lagi
wersja Y - brak aku rozrusznika mniejsza kapa lewa krótszy wał !!! i mniejszy stator
ale ma za to kopkę która parę gramów dodaje
więc wagowo S-ka spokojnie dogoni E z wyjątkiem baku i stelaża tył
ale fachowców nie brakuje co twierdza że to nadal ciężki motocykl
a Sm to zmodyfikowana S-ka
Sprzedam DRZ 400 SM - wałki do E + Keihin FCR 39 MX
sprzedam części Suzuki DRZ 400 E / S / SM
KTM EXC 400 / 450 / 520 / 525
tel 698 672 101
gg 6777220
sprzedam części Suzuki DRZ 400 E / S / SM
KTM EXC 400 / 450 / 520 / 525
tel 698 672 101
gg 6777220
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 1 kwie 2012, o 09:06
- Motocykl: DRZ400Y i HONDA SC33
- Lokalizacja: Opole
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
to ja ta samą metodą policzę swojego Y i zobaczymy co z tego wyjdzie,ale nie dziś i chyba nie jutro
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Czekam na info i pogonię szwagra aby swoją też zważył.jaras111x pisze:to ja ta samą metodą policzę swojego Y i zobaczymy co z tego wyjdzie,ale nie dziś i chyba nie jutro
Może obalimy jakieś mity o motocyklach lekkich i ciężkich
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 1 kwie 2012, o 09:06
- Motocykl: DRZ400Y i HONDA SC33
- Lokalizacja: Opole
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
postaram się jutro ale naprawdę nie obiecuję bo na dniach wybieram się do elektryka na ucywilizowanie Y do przeglądu
- Fat
- Posty: 46
- Rejestracja: 13 lis 2012, o 21:50
- Motocykl: 990 SM, 390 FE
- Gadu-Gadu: 2373564
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Cholerka, aż mnie kusi aby zważyć swoją S, ale jedyna waga, jaką dysponuję jest szklana i mogłoby być słabo
-
- Moderator
- Posty: 1408
- Rejestracja: 11 lut 2012, o 22:30
- Motocykl: DRZ 400 S
- Lokalizacja: rzeszuf
- Kontakt:
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Zwaze dziś i wam powiem. Mit Zapka padnie jak brzoza...
B
z sądu
B
z sądu
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 1 kwie 2012, o 09:06
- Motocykl: DRZ400Y i HONDA SC33
- Lokalizacja: Opole
Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)
Wazylem i zjebalem wagę. Wiec chwilowo odpadam z pomiarow