Jak zważyć DRZ - Poradnik :)

Naprawianie usterek, pytania, rady, poradniki
JG53_Pogo
Posty: 702
Rejestracja: 31 sty 2012, o 00:16
Kontakt:

Jak zważyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: JG53_Pogo »

Jeżeli ktoś się zastanawia i jest ciekawy ile jego DRZ ka waży może użyć tego prostego sposobu .
Potrzebny nam będzie stojak pod motocykl oraz jakaś stara waga :lol:

Obrazek

Wyszło mi odliczając wage stojaka (5kg) że moja drz waży 127 kg z paliwem do połowy baku
Awatar użytkownika
Enduros
Posty: 147
Rejestracja: 17 sie 2012, o 14:04
Motocykl: KTM dzyn dzyn dzyn
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Enduros »

Potwierdziłeś moje przypuszczenie. Jakoś nie chciało mi się wierzyć żeby Ska ważyła na sucho aż 132 kg czyli prawie 15 kg więcej od E, niema cudów.
Zapek

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Zapek »

JG53_Pogo pisze: Wyszło mi odliczając wage stojaka (5kg) że moja drz waży 127 kg z paliwem do połowy baku
Dobry wynik - czy z pelnym bakiem moze wyjsc okolo 133kg ?
Jak wazylem na wadze na skupie zlomu to wyszlo mi 130 z pelnym bakiem.
Wiec cos mi tu nie gra ;) Roznica powinna byc wieksza.

Sprawdze Twoja metoda ;) Z waga elektroniczna.
JG53_Pogo
Posty: 702
Rejestracja: 31 sty 2012, o 00:16
Kontakt:

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: JG53_Pogo »

No tak ale moja S ka jest trochę odchudzona
- Lżejsza lampa
- Tłumik ten oryginalny sporo waży
Zapek

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Zapek »

Katalogowo 19 kg różnicy więc Twój wynik mnie zaskoczył ;)
Sprawdzę w przyszłym tygodniu u siebie bo nie da mi to spokoju ;)
JG53_Pogo
Posty: 702
Rejestracja: 31 sty 2012, o 00:16
Kontakt:

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: JG53_Pogo »

O ile waga nie ciula ale raczej nie
Awatar użytkownika
Fat
Posty: 46
Rejestracja: 13 lis 2012, o 21:50
Motocykl: 990 SM, 390 FE
Gadu-Gadu: 2373564
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Fat »

S-ka taka lekka? W sumie nieźle. Ja też mam swoją odelżoną (wydech, lampa przód i tył, kierownica, podnóżki pasażera, na plus osłony chłodnicy), więc może też miałbym coś kole tego...
Awatar użytkownika
cihyy
Posty: 592
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 19:54
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: cihyy »

A ja znam lepszy sposob:

Najpierw postawic na wadze przednie kolo a pozniej tylnie, zsumowac = wynik :D

Tylko trzeba pamietac aby kola staly na takiej samej wysokosci podczas warzenia
Zapek

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Zapek »

Fat pisze:S-ka taka lekka? W sumie nieźle. Ja też mam swoją odelżoną (wydech, lampa przód i tył, kierownica, podnóżki pasażera, na plus osłony chłodnicy), więc może też miałbym coś kole tego...
No właśnie to mi daje do myślenia i nie daje spokoju !!! Kurde ;)
Wydech mam oryginalny,lampę też ( ale jest zdaje się lżejsza niż w S ?),lampę z tyłu diodową i żadnych innych pierdół.
No poza osłonami chłodnic które ważą ciut ponad 1 kg.

Albo więc super odchudziłeś w co wątpię albo czyjaś waga źle pokazywała...

No i khem khem nie zwarzyć a zważyć zdaje się ;)
Chyba,że autor chciał drz'te ugotować i się zwarzyła ;-)
JG53_Pogo
Posty: 702
Rejestracja: 31 sty 2012, o 00:16
Kontakt:

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: JG53_Pogo »

Wydech oryginalny jest cieżki jak kowadło .
A seryjna lampa w S ce jest cieżka bo ma szklany klosz i jest masywna czyli taka sama jak w SM. Ja mam lampe z wersji E czyli tą lekką
Zapek

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Zapek »

Wydech jest ciężki ale ile można na nim zaoszczędzić ? Nawet jeśli 5kg i na lampie 1kg ? To wciąż duża różnica.
Sprzęta nie mam teraz u siebie w garażu i nie mam jak zważyć ale jak tylko będę miał drz'tę u siebie to leje Pb do pełna i podam wynik ;)
Mam nadzieję,że pokaże poniżej 130 kg.
I teoretyzując - wg http://www.drz400.pl" target="_blank

wersja Y 113kg + 2litry oleju około 1,7kg + 2kg płyn chłodzący + 10litrów paliwa około 7kg daje wynik 123kg

czyli trzeba doliczyć OKOŁO 11 kg płynów

Przy wersji E która ma 119kg daje wynik 130kg
przy S 132kg + 11 daje 143 (jakoś dużo się wydaje) i pytanie ile kilogramów/czego można się pozbyć aby zejść do 130kg ?

A nie zakładam,że waga na skupie złomu pokazywała więcej niż było rzeczywiście - raczej "powinna" zaniżać jeśli już.
JG53_Pogo
Posty: 702
Rejestracja: 31 sty 2012, o 00:16
Kontakt:

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: JG53_Pogo »

Masywne lusterka i kierunkowskazy ,ciezkie i duza tylna i przednia lampa ...
Czyli cały kit homologacyjny zresztą zobacz sobie jak ubrana jest seryjna S ka która zjezdza z tasmy produkcyjniej.

No i czemu niby E mialo by aż tak mniej ważyć od S ?
Co wagowo ma takiego ciezkiego S ka czego nie ma E ?
Bo nie ma tylnej ramy oraz ma plastikowy bak ?
Wątpie by to robilo taką róznice
Zapek

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Zapek »

No właśnie podawana waga S'ki jest dość duża.
Może ktoś kto ma S'kę pokusi się o porównanie ?
Belushi ?

Skądś te różnice jednak muszą wynikać ?
Bo patrząc właśnie na S i Y to różnicę w osprzęcie przecież widać. I to sporą.
Nie wnikam dalej bo nic to nie da - zważę swoją Twoją metodą i napiszę.
Awatar użytkownika
Lomax
Posty: 830
Rejestracja: 1 sty 2012, o 21:54

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Lomax »

lekka waga E :

plastikowy bak
subframe krótsze
brak podnóżków pasażera
lampy lekkie - plastikowe
wydech lżejszy
mały licznik
brak przełączników
brak wentylatora
uboższa wiązka elektryczna
brak zaworu do gaźnika jak w mikuni
brak kierunków klaksonu
brak lusterek
brak osłony łańcucha i tarczy hamulcowej

SM - większe półki co za tym idzie cięższe i cięższe lagi

wersja Y - brak aku rozrusznika mniejsza kapa lewa krótszy wał !!! i mniejszy stator
ale ma za to kopkę która parę gramów dodaje

więc wagowo S-ka spokojnie dogoni E z wyjątkiem baku i stelaża tył

ale fachowców nie brakuje co twierdza że to nadal ciężki motocykl

a Sm to zmodyfikowana S-ka
Sprzedam DRZ 400 SM - wałki do E + Keihin FCR 39 MX

sprzedam części Suzuki DRZ 400 E / S / SM
KTM EXC 400 / 450 / 520 / 525

tel 698 672 101
gg 6777220
jaras111x
Posty: 504
Rejestracja: 1 kwie 2012, o 09:06
Motocykl: DRZ400Y i HONDA SC33
Lokalizacja: Opole

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: jaras111x »

to ja ta samą metodą policzę swojego Y i zobaczymy co z tego wyjdzie,ale nie dziś i chyba nie jutro :)
Zapek

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Zapek »

jaras111x pisze:to ja ta samą metodą policzę swojego Y i zobaczymy co z tego wyjdzie,ale nie dziś i chyba nie jutro :)
Czekam na info i pogonię szwagra aby swoją też zważył.
Może obalimy jakieś mity o motocyklach lekkich i ciężkich ;)
jaras111x
Posty: 504
Rejestracja: 1 kwie 2012, o 09:06
Motocykl: DRZ400Y i HONDA SC33
Lokalizacja: Opole

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: jaras111x »

postaram się jutro ale naprawdę nie obiecuję bo na dniach wybieram się do elektryka na ucywilizowanie Y do przeglądu
Awatar użytkownika
Fat
Posty: 46
Rejestracja: 13 lis 2012, o 21:50
Motocykl: 990 SM, 390 FE
Gadu-Gadu: 2373564
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: Fat »

Cholerka, aż mnie kusi aby zważyć swoją S, ale jedyna waga, jaką dysponuję jest szklana i mogłoby być słabo :D
belushi
Moderator
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lut 2012, o 22:30
Motocykl: DRZ 400 S
Lokalizacja: rzeszuf
Kontakt:

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: belushi »

Zwaze dziś i wam powiem. Mit Zapka padnie jak brzoza...

B
z sądu
jaras111x
Posty: 504
Rejestracja: 1 kwie 2012, o 09:06
Motocykl: DRZ400Y i HONDA SC33
Lokalizacja: Opole

Re: Jak zwarzyć DRZ - Poradnik :)

Post autor: jaras111x »

Wazylem i zjebalem wagę. Wiec chwilowo odpadam z pomiarow
ODPOWIEDZ