Otwory w airboxie - DRZ Y

Naprawianie usterek, pytania, rady, poradniki
ODPOWIEDZ
Antonio
Posty: 36
Rejestracja: 16 sty 2019, o 15:46

Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: Antonio »

Cześć, rozkręcając dziś DRZ zauważyłem, że mam dwa dwa otwory wlotowe w airboxie. Jeden to standardowy otwór u góry (w rozmiarze 3x3 ''):

Obrazek

Dodatkowo mam wycięty jeszcze jeden duży otwór po prawej stronie airboxa:

Obrazek

Co myślicie, nie za dużo powietrza będzie dostawało moto? Ogólnie moto śmiga OK, kolektor mam seryjny od Y, wydech Atrapovic od skośnookich przyjaciół, ale planuje wymienić go na jakiś inny przelot. Pozdro, Antonio.
Awatar użytkownika
krizzo
Posty: 1739
Rejestracja: 20 lut 2016, o 19:47
Motocykl: Było DRZ400S '07
Lokalizacja: Opole

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: krizzo »

Pasowałoby zidentyfikować jakie są nastawy (dysze, iglica) gaźnika i ewentualnie zastosować zalecane
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)
Antonio
Posty: 36
Rejestracja: 16 sty 2019, o 15:46

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: Antonio »

Sprawdziłem, Main Jet 168, iglica na 3 rowku. Tak zostawię, na YT widziałem, że ludzie montując FCR w Sm-kach też robią dodatkowe otwory z prawej części airboxa:

https://www.youtube.com/watch?v=Q7xIq6aFTTk" target="_blank

Ktoś kojarzy, jaki Main Jet siedział seryjnie w E/Y?
Awatar użytkownika
krizzo
Posty: 1739
Rejestracja: 20 lut 2016, o 19:47
Motocykl: Było DRZ400S '07
Lokalizacja: Opole

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: krizzo »

Jaka iglica kod
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)
Antonio
Posty: 36
Rejestracja: 16 sty 2019, o 15:46

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: Antonio »

Iglica OCEMN
Awatar użytkownika
krizzo
Posty: 1739
Rejestracja: 20 lut 2016, o 19:47
Motocykl: Było DRZ400S '07
Lokalizacja: Opole

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: krizzo »

Raczej nie powinno być ubogo, myśle że można nie ruszać jak jeździ ok
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)
Antonio
Posty: 36
Rejestracja: 16 sty 2019, o 15:46

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: Antonio »

Tak zrobię, zobaczymy jak będzie na przelocie jeździła, dzięki Krizzo, pozdro ;)
Awatar użytkownika
bob
Posty: 212
Rejestracja: 25 cze 2017, o 05:45
Motocykl: 400S
Lokalizacja: WWA

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: bob »

On wogole ma reakcje na gaz ? Bo japy ktos niezle wyciął :D mi przy 3x3 mod mocno pogorszyla sie reakcja na gaz wiec wrocilem do serii ale te otwory to zupelnie inny wszechswiat :mrgreen:
Antonio
Posty: 36
Rejestracja: 16 sty 2019, o 15:46

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: Antonio »

Niby reagował, zobaczymy co będzie jak założę przelot :D Jeśli na dyszy 168 będzie za ubogo to ten otwór zaślepię i tyle ;)
Awatar użytkownika
krizzo
Posty: 1739
Rejestracja: 20 lut 2016, o 19:47
Motocykl: Było DRZ400S '07
Lokalizacja: Opole

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: krizzo »

bob pisze:On wogole ma reakcje na gaz ? Bo japy ktos niezle wyciął :D mi przy 3x3 mod mocno pogorszyla sie reakcja na gaz wiec wrocilem do serii ale te otwory to zupelnie inny wszechswiat :mrgreen:
A jakie nastawy gaznika robiles po 3x3
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)
Awatar użytkownika
bob
Posty: 212
Rejestracja: 25 cze 2017, o 05:45
Motocykl: 400S
Lokalizacja: WWA

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: bob »

Mialem wieksza dysze glowna i od jalowych. Wydech seria. Zamknalem boxa i dalem ori dysze i rekacja na gaz w dole znacznie bardziej precyzyjna
Awatar użytkownika
krizzo
Posty: 1739
Rejestracja: 20 lut 2016, o 19:47
Motocykl: Było DRZ400S '07
Lokalizacja: Opole

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: krizzo »

W mikuni podstawa to inna iglica przy 3x3
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)
Awatar użytkownika
radzio
Posty: 81
Rejestracja: 25 lip 2014, o 17:43
Motocykl: TM SMX 450
Lokalizacja: Wawa

Re: Otwory w airboxie - DRZ Y

Post autor: radzio »

Nie zapominajcie o kolorze świecy.
Moja była Y kiedy kupiłem miała otwory w lewym plastiku, czyli dostawała powietrze z lewej i z góry. Szła jak petarda, a kiedy lewe zaślepiłem na test to skończyła się petarda i tylko szła. :P

Dlatego jak regulujecie to test albo po kolorze świecy, albo przeźroczysta świeca i kolor płomienia, bo na sam ruch manetki to miarodajność jest mała.

Z ciekawostek dodam że podczas zawodów supermoto musiałem przyciszyć szpeja (TM), bo był za głośny . Jeden z kolegów powiedział żeby włożyć szmate do filtra. Chwytaliśmy się już wszystkich możliwych metod bo dwóch pomiarów nie zaliczyłem. I nawet po włożeniu szmaty do filtra i zatkaniu go, motocykl dalej pięknie reagował na gaz :D
Alu osłony silnika Suzuki DRZ 400 i KTM 690.
ODPOWIEDZ