Zmiana przełożenia w SM

Naprawianie usterek, pytania, rady, poradniki
ODPOWIEDZ
Splinter88
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2017, o 15:27

Zmiana przełożenia w SM

Post autor: Splinter88 »

Witam szczęśliwych posiadaczy dr-z :D

Jakiś czas temu stwierdziłem, że zmienie przednią zębatkę ze standardowej 15 na 14 zębów. Okazało się, że łańcuch jest za długi. Nie jest on już w jakimś super stanie więc stwierdziłem, że wymienie cały napęd.

Zastanawiam się nad napędem 14/47 czyli standard z E.
Zależy mi na tym, żeby motocykl był bardziej agresywny.

Moja drz to 2006/2007 SM, pełny wydech akrapovic (wersja off-road), filtr K&N, mod 3x3 oraz dynojet.
Obecnie na oponach Continental TKC 80 bo jeżdżę obecnie 40% czarne i 60% poza nim.

Może ktoś coś doradzi co najlepiej dobrać w takiej sytuacji.

Zgóry dziękuję za odpowiedzi ;)
Awatar użytkownika
cihyy
Posty: 592
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 19:54
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Zmiana przełożenia w SM

Post autor: cihyy »

Ja mam kikla zebatek na tyl 39Z 49Z 50Z i dwie na przod. Roznice sa ogromne.
Taraz mam w kolach SM zrobionych na predkosc przod maksymalnie jaki sie zmiescil chyba 14 lub 15 zebow a tyl 39 - fajne dlugie biegi no ale na kolo prawie sie nie da podniesc no i tej agresji brak :/
W kolach cross mam przod 13 tyl 50 - fajnei bo mocy duzo i z gazu na kolo idzie latwo, ale krotkie biegi i predkosc przelotowa ok 60 :( porazka.. gdzies jechac dalej

To tak mniej wiecej wyglada - mi sie wydaje ze ustawienia fabryczne sa najlepsze
Bo:
Majac CBR 600f przy ustawieniach fabrycznych najszybciej sie zbiera i najszybciej jedzie 270km/h , gdy zalozylem tylnia zebatke o 1 zab wieksza to predkosc max byla 250 !! czyli o 30km mniejsza. Ten jeden zab a taka roznica! W DRZ mysle ze podobnie, tylko zalezy kto w jakim terenie chce jezdzic to mozna pokombinowac ale bez skrajnosci, bo te 50km to malutko. A Ty masz chyba 40..
Splinter88
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2017, o 15:27

Re: Zmiana przełożenia w SM

Post autor: Splinter88 »

Dziękuję za odpowiedź, już myślałem że nikt nic nie napisze. Standardowo ma 40KM mój powinien mieć kilka więcej, ale nie sądze aby było to więcej niż 44, 45 KM

Poczytałem troche na zagranicznych forach i część ludzi pisała, że mają 14/44 i dobrze sie to sprawdza. Ja już zamówiłem 14/45. Powiem szczerze, że jeżeli prędkość przelotowa wyniesie te 100km/h i moto będzie bardziej agresywne to będę zadowolony. To ma być tylko zabawka do polatanie w koło komina.
ODPOWIEDZ