Witam!
Kupiłem nie dawno DRZ 400E (raczej, patrząc na plastikowy bak oraz brak podnóżków)
I teraz pytanie. Podobno moto po remoncie który przeszła u 1 właściciela w Polsce. Gostek kupił 2 lata jeździł se do lasu na grzyby (starszy facet). Mówił że olej do wymiany. On przy niej nic nie robił.
Także chce cię dowiedzieć.
Co przeserwisować?
Co wymienić?
Na co zwrócić uwagę?
Co pomierzyć?
Co sprawdzić?
W 4t jestem trochę zielony bo to mój pierwszy 4takt.
I dodam że coś jest chyba z gaźnikiem (moje przypuszczenia to albo zawiecha pływaka albo nieszczelność gniazda iglicowego) bo jak odkręcę kranik, moto chwile pochodzi potem zgasze zaczyna ciec paliwo z rurki od komory pływakowej.
No i druga rzecz to jak stoi na luzie na wolnych obrotach i energicznie dodam gazu to ją przylewa i parcha z tłumika.
Co sądzicie?
Pozdrawiam!
Jaki serwis po zakupie DRZ!
-
- Posty: 225
- Rejestracja: 2 sty 2018, o 23:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Częstochowa/Koniecpol
Re: Jaki serwis po zakupie DRZ!
1. Wymiana płynów ustrojowych w silniku, układzie chłodzenia, ewentualnie w zawieszeniu o ile coś mu dolega albo cieknie.
2. Sprawdzenie luzów na elementach ruchomych - łożyskowanie i jego przesmarowanie o ile konieczne.
3. Sprawdzenie przerwy na zaworach.
4. Sprawdzenie kompresji.
5. Sprawdzenie łańcuszka rozrządu.
6. Sprawdzenie i ewentualnie zrobienie tego co tutaj napisane: http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=34&t=48
7. Usunąć bolączki wynikłe w trakcie oględzin/eksploatacji.
8. Sprawdzenie napięcia ładowania aku.
Co do gaźnika to daj do czyszczenia i regulacji.
To czy poprzedni właściciel zrobił remont i w jakim zakresie dowiesz się po kwitach o ile na nie jest papier oraz po rozebraniu robionych gratów.
P.S. Pochwal się swoją DRZ w garażu
2. Sprawdzenie luzów na elementach ruchomych - łożyskowanie i jego przesmarowanie o ile konieczne.
3. Sprawdzenie przerwy na zaworach.
4. Sprawdzenie kompresji.
5. Sprawdzenie łańcuszka rozrządu.
6. Sprawdzenie i ewentualnie zrobienie tego co tutaj napisane: http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=34&t=48
7. Usunąć bolączki wynikłe w trakcie oględzin/eksploatacji.
8. Sprawdzenie napięcia ładowania aku.
Co do gaźnika to daj do czyszczenia i regulacji.
To czy poprzedni właściciel zrobił remont i w jakim zakresie dowiesz się po kwitach o ile na nie jest papier oraz po rozebraniu robionych gratów.
P.S. Pochwal się swoją DRZ w garażu
Re: Jaki serwis po zakupie DRZ!
Okej! Rozpiszę wszystko na kartce i na weekendzie posprawdzam!
Wrzucę zdjęcie swojej DRZ jak mi ją dzisiaj przywiezie gostek busem!
Z tego co widziałem prawy dekiel był w niej spawany i jakoś zabezpieczany bo znając kruchość dekli pękł. Czy nałożenie na to osłony czy to z aluminium czy karbonu da coś? Czy kombinować coś innego?
Wrzucę zdjęcie swojej DRZ jak mi ją dzisiaj przywiezie gostek busem!
Z tego co widziałem prawy dekiel był w niej spawany i jakoś zabezpieczany bo znając kruchość dekli pękł. Czy nałożenie na to osłony czy to z aluminium czy karbonu da coś? Czy kombinować coś innego?
Re: Jaki serwis po zakupie DRZ!
Keihin na stół i płytka na zewnątrz. Każda skaza, papa 500 pln Twoje jazda grozi pęknięciem, odlamel leci do cylka i wtedy dopiero koszta.
No i powodzenia z wydzieraniem i ponownym montażem, za pierwszym razem dużo słów na "k", pocięte palce itd.
I pierwsza podstawa przy każdym deracie, pokrywa zaworowa out i sprawdzić bieżnie w głowicy jak i wałka, ma być lustro. Wymiana oleum i sprawdzić sitko w ramie, jaki kolwiek brąz, wał leci.
No i powodzenia z wydzieraniem i ponownym montażem, za pierwszym razem dużo słów na "k", pocięte palce itd.
I pierwsza podstawa przy każdym deracie, pokrywa zaworowa out i sprawdzić bieżnie w głowicy jak i wałka, ma być lustro. Wymiana oleum i sprawdzić sitko w ramie, jaki kolwiek brąz, wał leci.
- cihyy
- Posty: 592
- Rejestracja: 11 wrz 2011, o 19:54
- Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Jaki serwis po zakupie DRZ!
Zobacz jak sie gaznik wyciaga to szybciej CI pojdzie https://www.youtube.com/watch?v=yyytNEGkssE&t=28s" target="_blank
Napinacz sprawdz na ktorym masz zabku to sie dowiesz ile jeszcze do wymiany lancuszka
https://www.youtube.com/watch?v=iu9ahRl2NXg
Napinacz sprawdz na ktorym masz zabku to sie dowiesz ile jeszcze do wymiany lancuszka
https://www.youtube.com/watch?v=iu9ahRl2NXg
Re: Jaki serwis po zakupie DRZ!
Czyli już muszę myśleć nad wymianą? Czy normalna jazda po drodze nic mu nie zrobi?krzaqpl pisze:Każda skaza, papa 500 pln Twoje jazda grozi pęknięciem, odlamel leci do cylka i wtedy dopiero koszta.
- cihyy
- Posty: 592
- Rejestracja: 11 wrz 2011, o 19:54
- Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Jaki serwis po zakupie DRZ!
Nie ma co panikowac, jak rozbierzesz gaznik to bedziesz widzial co jest nie tak. Mi sie tez wydaje ze jakis syf podszedl pod zaorek iglicowy i go przelewa. A z tym gazem to kaihiny fcr tak maja, trzeba zrobic moda (trytke zalozyc ) aby pompka nie sikala tak duzo paliwa. Chyba ze ktos ma FCR MX to tam jest regulacja pompki .
Jak plytka wytarta to objawy sa inne niz zalewanie silnika.
Jak plytka wytarta to objawy sa inne niz zalewanie silnika.