www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 23 paź 2018, o 13:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 12:14 
Offline

Dołączył(a): 25 wrz 2018, o 11:44
Posty: 4
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Witam!
Kupiłem nie dawno DRZ 400E (raczej, patrząc na plastikowy bak oraz brak podnóżków)
I teraz pytanie. Podobno moto po remoncie który przeszła u 1 właściciela w Polsce. Gostek kupił 2 lata jeździł se do lasu na grzyby (starszy facet). Mówił że olej do wymiany. On przy niej nic nie robił.
Także chce cię dowiedzieć.
Co przeserwisować?
Co wymienić?
Na co zwrócić uwagę?
Co pomierzyć?
Co sprawdzić?
W 4t jestem trochę zielony bo to mój pierwszy 4takt.
I dodam że coś jest chyba z gaźnikiem (moje przypuszczenia to albo zawiecha pływaka albo nieszczelność gniazda iglicowego) bo jak odkręcę kranik, moto chwile pochodzi potem zgasze zaczyna ciec paliwo z rurki od komory pływakowej.
No i druga rzecz to jak stoi na luzie na wolnych obrotach i energicznie dodam gazu to ją przylewa i parcha z tłumika.
Co sądzicie?


Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 12:47 
Offline

Dołączył(a): 2 sty 2018, o 23:12
Posty: 147
Wiek: 30
Lokalizacja: Ruda Śląska/Częstochowa/Koniecpol
1. Wymiana płynów ustrojowych w silniku, układzie chłodzenia, ewentualnie w zawieszeniu o ile coś mu dolega albo cieknie.
2. Sprawdzenie luzów na elementach ruchomych - łożyskowanie i jego przesmarowanie o ile konieczne.
3. Sprawdzenie przerwy na zaworach.
4. Sprawdzenie kompresji.
5. Sprawdzenie łańcuszka rozrządu.
6. Sprawdzenie i ewentualnie zrobienie tego co tutaj napisane: http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=34&t=48
7. Usunąć bolączki wynikłe w trakcie oględzin/eksploatacji.
8. Sprawdzenie napięcia ładowania aku.

Co do gaźnika to daj do czyszczenia i regulacji.
To czy poprzedni właściciel zrobił remont i w jakim zakresie dowiesz się po kwitach o ile na nie jest papier oraz po rozebraniu robionych gratów.

P.S. Pochwal się swoją DRZ w garażu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 13:21 
Offline

Dołączył(a): 25 wrz 2018, o 11:44
Posty: 4
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Okej! Rozpiszę wszystko na kartce i na weekendzie posprawdzam! :)
Wrzucę zdjęcie swojej DRZ jak mi ją dzisiaj przywiezie gostek busem!
Z tego co widziałem prawy dekiel był w niej spawany i jakoś zabezpieczany bo znając kruchość dekli pękł. Czy nałożenie na to osłony czy to z aluminium czy karbonu da coś? Czy kombinować coś innego? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 19:58 
Offline

Dołączył(a): 18 maja 2016, o 09:18
Posty: 184
Keihin na stół i płytka na zewnątrz. Każda skaza, papa 500 pln Twoje ;) jazda grozi pęknięciem, odlamel leci do cylka i wtedy dopiero koszta.

No i powodzenia z wydzieraniem i ponownym montażem, za pierwszym razem dużo słów na "k", pocięte palce itd.

I pierwsza podstawa przy każdym deracie, pokrywa zaworowa out i sprawdzić bieżnie w głowicy jak i wałka, ma być lustro. Wymiana oleum i sprawdzić sitko w ramie, jaki kolwiek brąz, wał leci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 21:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 580
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Zobacz jak sie gaznik wyciaga to szybciej CI pojdzie https://www.youtube.com/watch?v=yyytNEGkssE&t=28s

Napinacz sprawdz na ktorym masz zabku to sie dowiesz ile jeszcze do wymiany lancuszka
https://www.youtube.com/watch?v=iu9ahRl2NXg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 21:58 
Offline

Dołączył(a): 25 wrz 2018, o 11:44
Posty: 4
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
krzaqpl napisał(a):
Każda skaza, papa 500 pln Twoje ;) jazda grozi pęknięciem, odlamel leci do cylka i wtedy dopiero koszta.


Czyli już muszę myśleć nad wymianą? Czy normalna jazda po drodze nic mu nie zrobi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 10:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 580
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Nie ma co panikowac, jak rozbierzesz gaznik to bedziesz widzial co jest nie tak. Mi sie tez wydaje ze jakis syf podszedl pod zaorek iglicowy i go przelewa. A z tym gazem to kaihiny fcr tak maja, trzeba zrobic moda (trytke zalozyc ) aby pompka nie sikala tak duzo paliwa. Chyba ze ktos ma FCR MX to tam jest regulacja pompki .

Jak plytka wytarta to objawy sa inne niz zalewanie silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.