www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 23 paź 2018, o 12:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2012, o 21:26 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
Kupowałem u nas w takim dużym sklepie z cześciami do samochodów olej do furki i przy okazji olookałem oleje motocyklowe:
Syntetyk Castrola 10w50 za 41zł za litr
Syntetyk Elfa 10 w 50 za 32zł za litr.
Chyba sie skuszę na tego ELFa - jezdził ktos na tym ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2012, o 05:33 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 36
babel napisał(a):
JG53_Pogo napisał(a):
Ja kupuje w hurtowni z olejami silnikowymi Castrol 10w40 GPS 4 Litrowy za 95 zł ;)

Ale to semi ?


Tak półsyntetyk zresztą taki jest zalecany przez producenta .

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2012, o 07:41 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
nie znalazłem info w serwisówce że ma to być półsyntetyk, tylko zalecenia dot. lepkosci i jakości. Gdzie jest to info?

"Suzuki performance 4 oil". Jedyna dodatkowa informacja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2012, o 13:50 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 36
W serwisówce pisze jak byk SAE 10W40 czyli olej półsyntetyczny i jeszcze gdzieś tam pisało że Suzuki zaleca Castrol ale dla mnie to tylko korporacyjne układy no i jak zalejesz syntetykiem myślę że też będzie ok .

Obrazek

http://www.iparts.pl/artykuly/oleje-sil ... na,10.html

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2012, o 06:52 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
Dzięki. Nie wiedziałem że lepkość determinuje skład oleju. Widzę też że są syntetyki o lepkości 10w40.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2012, o 09:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2012, o 11:36
Posty: 34
Wiek: 38
Lokalizacja: Pomorskie (Reda)
Motocykl: DRZ 400E
Hej ja też zalałem MOTUL 5100 10W40, wydaje się być dobrym olejem chociaż ostatni mechanik mówił "lej minerala i tak będziesz go katował w lesie i zmieniał ten olej w granicach max. 3.000km".

_________________
SUZUKI DRZ 400E i HONDA TRANSALP XL650V


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2012, o 08:04 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1363
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Ja leje syntetyka i "katuje" w lesie i wymieniam co 5 tys albo czesciej. Po prostu jak mi sie wydaje, ze powinienem to wymieniam.
Stac mnie na konia, to i na owies tez stac musi.

Belushi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2012, o 07:12 
[...]


Ostatnio edytowano 22 maja 2015, o 15:50 przez sowizdrzal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
PostNapisane: 19 maja 2012, o 09:44 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
Ja Motula 5100 15w50 lałem do Africi - mimo żę była z 1988 praktycznie nie brała oleju.
10w50 - to chyba już będzie syntetyk? - ja przynajmniej w przyszłym tygodniu taki zapodam ELF (jest u mnie w sklepie pod ręką).
Jest też Castrol 10w50 ale straszą że to świetny olej pod warunkiem że wcześniej moto nie jeździło na innym bo inaczej strasznie wypłukuje nagar (nie wiem czy to prawda) .

Jako ciekawostkę wam powiem że w Grójcu na giełdzie samochodowej kumpel widział jak skupują puste bańki 4 litrowe po motulu... bez komentarza :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2012, o 13:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2012, o 14:21
Posty: 62
Lokalizacja: Wawa
Motocykl: drz 400S+Husia125
odkopię temat. pisaliście o różnych... napiszcie mi czarno na białym jaki mam wlać do mojej Ski :)
obecnie ma wlany castrol racing 10w50, ale chciałabym chyba Motula.

i jaki olej do lag?

i muszę przeszukać forum bo nie wiem jakie są moomenty dokręcania śrub ;) może ktoś ma na gotowo? :roll:

_________________
bo wszędzie mozna dojechać offem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2012, o 23:13 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
10w40 zaleca fabryka i nie ma co wydziwiać Motul ok lepiej niż Castrol. Do lag zależy jak będziesz używać moto,jeśli nie będzie bardzo ostrej jazdy i jesteś lekka to bym spróbował 5w mniej wytrzęsie. Z tymi momentami do śrub (pewnie o korki chodzi do oleju) to bez przesadyzmu z wyczuciem ręcznie i wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2012, o 07:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2012, o 14:21
Posty: 62
Lokalizacja: Wawa
Motocykl: drz 400S+Husia125
dobra już wszystko mam :] motul 300v będzie

_________________
bo wszędzie mozna dojechać offem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2013, o 19:34 
Offline

Dołączył(a): 17 maja 2013, o 15:14
Posty: 23
Troszke siedze w temacie oleju i moge polecić MOTUL 5100 10w40 lub bardziej odporny na temperature 15w50 obydwa to półsyntetyki

do lag to jak juz kto woli ja dawałem 10w oczywiście 5 w to bedzie miekszy 15w bedzie twardszy ;)

w tych moto olej zmienia sie co 60 godzin czyli jadąc srednio 50 km na godzine to daje 3 tyś km ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2013, o 19:36 
Offline

Dołączył(a): 17 maja 2013, o 15:14
Posty: 23
a własnie w DRZ olej zlewa sie z ramiy w silnika i na filtrze wtedy zejdzie z całego obiegu:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2013, o 20:30 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 36
Łaniek napisał(a):
Troszke siedze w temacie oleju i moge polecić MOTUL 5100 10w40 lub bardziej odporny na temperature 15w50 obydwa to półsyntetyki



Jak tak troszkę siedzisz w tej tematyce to konkrety panie konkrety bo ja różnicy nie widzę miedzy castrolem a motulem a trochę się silników naoglądałem
A opinie o lepszosci motulu są powielane po forach jak mity i bąsnie. które można wsadzić między mchy i paprocie..
W DRZ miałem Motula i Castrola i nie wiem jakim musiał bym być chemikiem by dostrzec różnice ale i tak większość mth DRZ przelatała na Castrolu GPS. Ale żeby coś ci wyjaśnić bo problemem leży w kiepskim jakości paliwie zresztą w tym kraju to nic dziwnnego zawory wydechowy obsmolone i popalone to norma które później powodują nieszczelność .

Co do samego smarowania mikrofilmu uważam że motul jest przereklamowany zresztą konkurencja nie śpi to nie są lata 90 .

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 08:19 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1363
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Ja mi ktos wytlumaczy KONKRETNE roznice pomiedzy Lotosem City a Motulem 5100 to stawiam flaszke ;)
To samo API, te same parametry- proste.
Jedyna roznica jest.......

B
silnik na Mobilu 10/40
zawiecha tylna Castrol
zawiecha przednia Agip


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 16:08 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 36
belushi napisał(a):
Ja mi ktos wytlumaczy KONKRETNE roznice pomiedzy Lotosem City a Motulem 5100 to stawiam flaszke ;)
To samo API, te same parametry- proste.


Przypuszczam że lepsza i szybsza temperatura pracy silnika zwłaszcza przy rozruchu na zimnym silniku no i może też lepsza lepkość oleju coś napewno w tym prawdy jest...
Ale jak mam ci to udowodnić poprzec dowodami ???
He he nie mam pojecia ;) :D

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 07:38 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1363
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Jedyna spora roznica pomiedzy ogolnie olejami samochodowymi a motocyklowymi jest to, ze w samochodowych sa srodki "pozlizgowe"- co w motocyklowych z racji mokrego sprzegla byc nie moze. Aczkolwiek znam kilkanascie motocykli, ktore jezdza na olejach do aut i maja sie calkiem dobrze.
Dla mnie to jest nadal lekkie naciaganie "bo motocyklisci zaplaca wiecej". Olejami tez rzadza normy i jesli jest on w tej normie to przeciez nie moze byc leszy/gorszy.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 09:19 
Offline

Dołączył(a): 14 lis 2011, o 17:40
Posty: 30
Zalałem w tym tygodniu ipona 10.4 10w40 półsyntetyk, 26zl/litr. Nie miałem na miejscu dostępnego, ale tez wystepuje wersja do motocykli terenowych. Jak sie sprawuje-czas pokaże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 17:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 19:33
Posty: 140
Lokalizacja: GORZÓW WLKP
Motocykl: DRZ 400S
MOTUL 5100 15W50


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: gawkes1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.